3. kolo KP TJ Slavia HK - TJ Spartak Vrchlabí první body v KP

26.11.2017 16:50

 

První výsledek byl na první šachovnici, kde se soupeři dohodli na rychlé rychlé remíze ve 13. tahu, poté následovaly remízy na 6. a 7. šachovnici, následně naše první výhra na 5. šachovnici, kde se soueř vzdal 1. tak před dušeným matem - jak z učebnice!  Vedeme 2,5 - 1,5. 

Následovaly remízy na 8. a 6. šachovnici, kdy za stavu 3.5 - 2.5 se rozhodovalo na psledních dvou šachovnicích. Na 2. desce Radek Novák měl již kvalitu méně, nějaké šance dával postouplý pěšec na třetí řadě....

Já na 4. šachovnici jsem zahájení rozehrál špatně, ve velmi pasivné pozici jsem ztratil pěšce, následně se pozice zjednodušila (jednu chvíly jsem pomýšlel na výměnu věže za dva aktivní soupeřovi jezdce - kteří ovšev byly v takové patové situaci, jeden kryl druhého a nemohly v aktivitě pokračovat, potom by mi zbyly dva střelci za věž, to by se hrálo výborně - to se ale nepovedlo), věžová koncovka s pěšcem méně dávala šance na remis, v tuto chvíly to vypadalo na konečný stav zápasu remis. Potom ale soupeř na 2. šachovnici udělal hrubku, kdy bral dámou jezce a o dámu přišel - tím jsme zápas celkové vyhráli, takže i já jsme se se soupeřem dohodli na remis - konečný výsledek výhra 5 - 3....

 

Petr Marek